söndag 7 april 2013

Vecka 14- äppelvecka

Den här veckan har alla mina Sapere-grupper fått smaka på olika sorters äppel samtidigt som de fått lära sig något skojigt fakta om denna goda frukt! Jag hade även min äppelskivare med mig!  Den har varit superbra och gått hem hos alla, så jag får nog småningom köpa en till för framtida bruk. Den är ju så toppen! Alla barn är så ivriga att få pröva den!

Barnen fick även smaka på äppelpure och en äppelpure som jag färgat grön med gra droppar karamellfärg. Bara för att visa att våra ögon lurar oss! Att vi måste smaka för att veta hur något smakar. Alla barnen förstår att man inte kan säga " jag tycker inte om det där " innan de smakat lite grann.

I fredags hade jag undervisning åt 6 olika grupper. Trots att jag själv älskar äppel, så måste jag medge att jag var ganska trött på äppel i slutet av dagen :), men genast följande morgon smakade det gott igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar