söndag 6 januari 2013

Gott Nytt År 2013!

Du har kommit till min blogg om barn och mat och Sapere-metodiken.
Jag försöker lära barn i olika åldrar att undersöka maten med alla sina sinnen.Förutom att det är oerhört nyttigt att barnen lär sig upptäcka maten med alla sina sinnen är det också väldigt roligt! Därför vill jag fortsätta med en helt egen blogg för mina matlekar.

Jag hoppas detta nya år och denna nya blogg för med sig mycket inspiration och aha-upplevelser till alla dem som hittar hit!

"Var det någon som sa något om en fest? undrade Puh hoppfullt. 
"Just det!" sa Christopher Robin. " Låt oss ordna en fest för våra sinnen! Var och en gör någonting som är fint att smaka eller röra eller lukta eller höra eller se. Och sen kan vi dela det med varandra.
(Ur En fest för alla sinnen)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar