fredag 11 januari 2013

Jag har för länge sedan lagat kokt rödbeta med äggsmör ( kolla på Ninas blogg) och blev sugen på det idag igen. Jag hade lite makrill i tomatsås till. Det är sååå gott!

Jag visste att mina två yngsta barn sku krångla med maten, så jag var väl förberedd med coctailpinnar. Min 5-åring tog två coctailpinnar med rödbeta och ägg på, dottern smakade säkert 4-5 gånger :) Mycket lyckat med andra ord. En "fiskpinne", "fisk på pinne" var det bara dottern gick på, men lite rolig benämning tyckte även pojken att det var.

Ja, jag skulle nästan påstå att Sapere med coctailpinnemetoden fungerar allt som oftast hemma hos oss. Den gör maten lite mer spännande och focus är inte längre på maten barnen inte vill äta utan på själva coctailpinnen.  Mycket åt de inte, men att de vågade smaka var bra. Ingendera tyckte speciellt illa om smaken, annars sku de inte ha tagit till, men en favoritsmak var det inte heller. Men någon dag. De kan ha sina krångelperioder, men ofta går de med på att smaka lite, så de hör nog inte till de svåraste barnen vid bordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar