fredag 11 januari 2013

Supertisdagar våren 2012

Om ett par veckor börjar nästa matlek-projekt; 2 besök på 5 olika förskolor i Norra delarna av Esbo under 3 veckors tid. Nästan 100 nya barn skall få upptäcka maten med alla sina sinnen. Jag har jobbat intensivt med just dagisbarn och är fortfarande inte uttråkad! Sapere har så mycket att ge barnen och alla njuter av det! Och dagistanterna är också väldigt glada att få lära sig någonting nytt.

Så småningom är jag väl uppe i 500 barn och är jättestolt över mig själv! Jag känner så starkt att jag gör någonting väldigt nyttigt samtidigt som det är superskojigt för barnen. Jag har fått en hel del feedback av föräldrar vars barn plötsligt äter råvaror de aldrig ätit tidigare, eller barn som nu blivit inspirerade av att få kocka själv, eller barn som ivrigt lär sina föräldrar om nya spännande frukter. Dagistanterna som skeptiskt ser på när vi leker med broccoli och sen får märka hur alla vill äta mer och mer av den, samt berättelser om hur lunchsalladen går ut.

Skulle jag vara mer intresserad av det byråkratiska skulle jag vid det här lagt säkert ha grundat eget företag. Men jag vill koncentrera mig på att göra det jag tycker är roligt! Och man vet ju aldrig vad framtiden för med sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar