fredag 11 januari 2013

Sapere- ur barns mun!


" Får din pojke göra de här sakerna hemma varje dag" undrade en av sonens eftiskompisar då jag hade Sapere åt gruppen :)
"Varför måste vi vänta ännu flera veckor tills vi får leka med maten" frågade en annan eftispojke mig. "Det är jätteroligt, svarade en andraklassist åt honom.
"Tog det slut redan?" " Får vi alltså komma hit flera gånger?"
"Får man komma hit igen nästa år fast man inte är på eftis?"
"Kan du ta med godis att smaka på nästa gång" frågade en flicka mig då hon såg mig i korridoren efteråt.

Ja, vilken intressant dag! I morse hade jag två alldeles nya dagisgrupper på ca 10 barn per grupp. Det var riktigt roligt och allt gick som planerat, även dagistanterna var intresserade. Dessutom har dagiset kost som tema nu på hösten, så barnen får uppleva mat genom olika projekt.
På eftermiddagen började mina två klubbar i sonens skola. Mina två timmar med 15 barn där var mycket lyckade, barnen var jätteintresserade och glatt överraskade av vissa prover :)
Ja, och mitt vackra bärsmycke väckte också positiva känslor hos både barn och vuxna.
Nu och kolla igenom materialet för lektion tre åt två dagisgrupper och en eftisgrupp :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar